15 marca 2015

Domowa nutella czyli krem czekoladowo-orzechowy

Domowa nutella czyli krem czekoladowo-orzechowy
Czy znacie jakieś dziecko, które  nie lubi nutelli? Choć jej nie kupuję (co z oczu to z serca:- )) to Junior ją uwielbia i jak tylko ma okazję to chętnie po nią sięga. Ostatnio dopadł go jakiś wirus, leżał z wysoką gorączką, a ja spełniałam wszystkie jego zachcianki. Jedna z nich były naleśniki z nutellą. Kiedy powiedziałam mu, że nie mamy jej w domu powiedział „To może zrobimy zdrową, domową?” . Nie mogłam mu odmówić:- ) Tak powstał pyszny krem czekoladowo orzechowy, który zadowoli nawet bardzo wybredne podniebienia. Naleśniki jaglane smakowały wybornie z tym przepysznym kremem, ale będzie on też  pasował jako dodatek do gofrów, deserów lub po prostu do kanapek.

Składniki:
  • 100 g orzechów laskowych
  • 100 g daktyli bez pestek
  • 100 g gorzkiej czekolady
  • 50 g oleju kokosowego
  • 30 – 50 ml mleka lub śmietany kremówki*
Daktyle zalać wrzątkiem i odstawić do wystudzenia. Odcedzić i zmiksować z dodatkiem 5  łyżek wrzątku. Orzechy laskowe uprażyć na suchej patelni przez około 5 minut, tak długo aż skórka orzechów zacznie odpadać. Orzechy ostudzić po czym wyłożyć je na bawełniany ręcznik i pocierać aż łupiny odpadną, po czym zmielić je najdrobniej jak to możliwe.
W kąpieli wodnej rozpuścić czekoladę z olejem kokosowym. Połączyć wszystkie składniki (orzechy, ciepłą czekoladę i zmielone daktyle). W zależności jaką chcecie otrzymać konsystencję kremu dodajcie więcej lub mniej śmietany lub mleka roślinnego.
Krem przechowywać w lodówce.  Przed użyciem wyjąć z lodówki aby nabrał właściwą gęstość.

*można użyć ulubionego mleka roślinnego

Smacznego:- )


Jeśli lubicie kremy czekoladowe może wypróbujecie inne przepisy:

Domowa nutella czyli krem czekoladowo-orzechowy
Domowa nutella czyli krem czekoladowo-orzechowy

10 komentarzy :

  1. taka domowa nutella jest najlepsza, nie zawiera żadnych chemicznych "polepszaczy" :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja właśnie dzisiaj dostałam słoiczek domowej nutelli od przyjaciółki ;)
    Zapraszam: http://grapefruitjuicesour.blogspot.com
    :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Koniecznie wypróbuj :) daktyle możesz zastąpić miodem albo syropem klonowym, tylko dosładzać powoli żeby krem nie wyszedł zbyt słodki :)

      Usuń
    2. Pofatygowałam się po daktyle i zrobiłam wedle oryginalnego przepisu. Super sprawa. Zastanawiam się tylko czy można taką nutellę trzymać poza lodówką żeby łatwiej się smarowała.

      Usuń
    3. Lepiej trzymać krem w lodówce i wyjąć jakąś godzinę przed użyciem :)
      Ja przełożyłam go do 3 małych słoiczków, szybciej miękła :)

      Usuń
  4. Wspaniały pomysł! :) Chętnie zrobię ... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Mam nadzieję, że będziesz bardzo zadowolona :)

      Usuń