28 grudnia 2013

Karkówka drwala z szynkowara

 
Jeśli lubicie domowe wędliny i przygotowujecie je w domu, powinna przypaść Wam do gustu  kolejna moja propozycja.  Tym razem jest to karkówka z szynkowara  bez dodatku soli peklowej, pachnąca przyprawami i świetnie nadająca się nie tylko  jako dodatek do kanapek. Część mięsa pokroiłam w grubsze plastry i zaserwowałam na obiad z sosem chrzanowym, ziemniakami i burakami – pyszny tradycyjny  obiad:- ) Co do wędlin, które ostatnio przygotowuję, Junior ostatnio zapytał, dlaczego wszystkie szynki są teraz takie okrągłe?

Składniki:
  • 1 kg karkówki
  • 1 łyżka soli
  • 2 łyżki  białej gorczycy
  • 1 łyżeczka rozmarynu
  • 1 łyżka czosnku niedźwiedziego
  • 1 ½ łyżeczki kolendry
  • ¾ łyżeczki pieprzu
Karkówkę umyć osuszyć, natrzeć solą i odstawić na kilka godzin do lodówki (ok. 8 godzin lub na całą noc).
Kolendrę i pieprz utłuc w moździerzu. Przyprawy wymieszać na talerzu i dokładnie otoczyć w nich karkówkę.  Mięso przełożyć do woreczka i włożyć do szynkowara, przycisnąć sprężyną i odstawić na kolejne kilka godzin (np. na całą noc). Przygotować garnek z wodą, wstawić szynkowar, tak by woda nie wlała się do środka.  Podgrzać do temperatury  ok. 90˚C i parzyć  przez 1 godzinę i 45 minut. Szynkowar wystudzić w zimnej wodzie i wstawić do lodówki na ok. 8 godzin.

Smacznego:- ) 


15 komentarzy:

  1. to ja zapisuję do wypróbowania, baaaaardzo apetycznie się zapowiada:)

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda bardzo smakowicie, chyba w końcu zakupię ten szynkowar:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziś zamówiłam szynkowar:) jak tylko dojdzie to skradnę przepis:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Domowa wędlina zawsze najlepsza i najzdrowsza :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam, mam pytanie, czy to woda ma mieć temp. 90 st., czy mięso. Pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Woda powinna podgrzać się do 90 st. i w niej należy parzyć karkówkę. Mam nadzieje, że wędlina będzie smakowała. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  6. Pytanie: czy woreczek, w którym umieszczono karkówkę w szynkowarze ma być szczelnie zamknięty, czy otwarty? Jak jest przy innych mięsach?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, worek powinien być zamknięty ja w innych przepisach :) pozdrawiam

      Usuń
  7. czemu mięso trzeba wkładać do woreczka ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Woreczek ułatwia wyjęcie mięsa z szynkowara. Pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Witam a czy gdy mam mniej karkówki 700 a nie 1kg to czy czas parzenia muszę skrócić? pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, można skrócić czas gotowania. Najlepiej byłoby użyć termometru i kontrolować temperaturę wewnątrz mięsa :) Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. A jaka temperatura powinna być wewnątrz mięska? Termometr do wody mi się potrzaskał i mam tylko ten z sondą do mięska. Karkóweczka już czeka w lodówce w szynkowarze :) Już się jej doczekać nie mogę :)

      Usuń
    3. Przyjmuje się, że dla wieprzowiny powinno to być 71 stopni, a dla wędlin drobiowych 74 st. :) Jestem ciekawa jak będzie smakować karkówka :)

      Usuń
    4. Dziękuję za błyskawiczną odpowiedź :) Na pewno napiszę jak wrażenia ze smakowania karkówki :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...